AŞIKLAR BENLİK PERDESİNİ KALDIRMIŞTIR




 
         KALDIR BENLİĞİNİ ARADAN  ORTAYA ÇIKSIN YARADAN


         RESULALLAH IN bu hadisiyle başlayalım kelamlarımıza ve hiçlik ilmini bu hadis in hakikatiyle anlatmaya çalışalım.İmanın en büyük kemalatı insanın hiçliğini bilmesidir.İnsan ne kadar hiçliğini yaşarsa  Allah nuru ve varlığı insan da o kadar açığa çıkar.


         Kaldır benliğini aradan derken aslında  benliğinin olmadığının gerçeğini yaşa demektir bu.


         Mutlak varlık Allah olduğu içindir ki ,Ahad olan Allah'ın dışında İkinci bir varlığın varlığı asla söz konusu olamaz.Allah'ın dışında bir varlık olmadığındandır ki ,Allah'ın dışında bir benlik yoktur.Mütekebbir mutlak benlik olan Allah'ın dışında asla bir benlik olamayacağından dolayıdır ki buradaki kaldır benliğini aradan sözü kaldırılması gereken bir varlık olan benliğe değil,zan olarak var sayılan bir benliğin aslında olmadığı gerçeğini insana bildiren bir mecaz sözdür.


         İnsanın var sandığı benliğinin aslen olmadığı gerçeği insana bildirilerek mutlak varlığın yalnızca Ahad olan Allah'a ait olduğu gerçeği insana bildiriliyor.Hiçlik ilmi burada devreye girerek biz hiçiz diyoruz .Hiçiz den kasıt benliğimizin yok olduğu gerçeğini hakkıyla yaşayabilmemiz içindir .


         İnsan kendi benliğinin hiç olduğunu bilerek hakikate kavuşur ,çünkü hiçlik yok olan ve hiç var olmamış olan manasındadır .Her kim islamın sırrını çözerse işte o kişi hiçliği bilir,her kim islamı yaşarsa işte o kişi kendi hiçliğini yaşar .


  İslamın temeli Allah'ın Ahadiyeti gerçeğine iman edilip yaşanılmasıdır.Allah'ın Ahadiyetini bilen kişi otomatikman kendi hiçliğini bilir.


         Allah'ın tekliği öyledir ki, kendisinden  başka bir mevcudat asla kabul etmez.Tek tektir ,ikiyi üçü dördü kabul etmez.Hiçlik ilminden asıl gaye insanı hakikate yönetmesi içindir.Yokluk, Hakikat değil,hakikatin fark edilmesine vesile olan nurdur.


  İnsan kendisinin,diğer insanların,hayvanların,cinlerin,dünyanın galaksilerin,evrenin ve evrenlerin aslının hiç olduğunu ve yoktan meydana gelmiş bir yok olduklarını,çokluğun bir yanılsama olduğu fark ettiği zaman ve tüm varlık diye atfedilen her şeyin kendine ayit bir varlıkları olmayıp aslen hiç oluşlarını bilip idrak ettiği zaman ,Allah'ın tekliğine olan imanının da  sonucunu yaşayabilecektir.


          Fakat insan zanna kapılarak  kendinde bir benlik varsayımına kayıp kendi nefsi emaresinin hükmü altına girebilir.Nefsin terbiye edilmesinin bir yönüde insanın kendi benliğinin bir hiç olduğunu bilmesidir.İnsan kendi egosuna mertebe,makam,büyüklük,üstünlük,mükemmellik,liderlik,değer,bilgiçlik,zenginlik,sahiplik gibi  kendine ne atfettiyse hepsini terk ederek bir hiç olduğu gerçeğini yaşamadıkça terbiye edemez ve şirk ten kurtulamaz.BEN şuyum ben buyum dediğin ne varsa hepsi senin şirkindir.


          Şirk ehli kuran a göre pistir.Şirk insanda Allah'ın varlığına olan bir algı perdesi olarak gelir,ve kendinde ki hakkın varlığını kendi algısında örter.İnsanda ne kadar benlik zannı var ise o kadar şirktedir.


           Resulullah 'kaldır benliğini aradan' derken  aslında anlatmak istediği başka bir şeyde Kul ile ALLAH ın arasına giren şeyin benlik olduğunu belirtmiştir.İnsan benliğini kaldırdığında kendi hakikatine erer. Anlamamız gerekir ki bizi miraçtan alı koyan şey kendi var sandığımız benliğimizdir.İnsan benliğinden kurtulduğu kadar miraç yapar ve Yaradana yakınlaşır.Bizlerde hiçlik ilmini kendi benliğimize söyleyerek benliğimiz bir hiçtir deyip benliğimizin aslen yok olduğunu gerçeğini yaşayıp hiçlikle benliğimize özellik,vasıf,büyüklük,sahiplik,değer verme gibi nefsi emarelerden kurtarmaya çalışıyoruz,işte hiçliğin manası budur.


           Hiçlik ehli şehid'dir, çünkü benliğinin bir hiç olduğunun gerçeğini yaşayarak benliğini kaldırmış ve Yaradanın varlığına şahid olmuştur.Yaradanın varlığına şahid olan İsmi Allah olanın Zatında ,sıfatında,esmasında,fiillerinde mutlak oluşunu bilir ve yaşar.


              Düşün bi ben kimim de ve kendini nasıl tanıtırsın insanlara ve kendini nasıl görürsün,başlarsın ben buyum ben şöyleyim böyleyim.Bil ki ,kendi benliğini hiç olduğun dışında ne zannedersen ,bütün bu zannettiklerin hepsi senin perden  ve şirkindir.


        Hakikat ehli kendine hiçbir vasıf vermez ,ben şuyum ben buyum demez,kendini toplumda göstermeye çalışmaz.Hakikat ehli kendi benliğine sadece hiçlik ithaf eder,Hiçim hiçbir büyüklüğüm,hiçbir zenginliğim,hiçbir bilgim,hiçbir varlığım,hiçbir sahipliğim,hiçbir üstünlüğüm,hiçbir din adamlığım,hiçbir makamım,hiçbir güzelliğim,hiçbir değerim,hiçbir başarısının olmadığını bilir.Çünkü bilir ki benliğine ne atfederse o Yaradanla arasına perde koyacaktır.


             Aşıklar ,Resulullah’ın ‘Kaldır benliğini aradan ortaya çıksın yaradan’ sözünü hakikati ile yaşayarak ,Bütün benlik perdesini kaldırmış,hiçliğini yaşamıştır.


            Benliğin insanın miracına engel oluşunu bilen hakikat ehli benliğini hiç ederek Allah’a yakınlaşır.Allah kulun kendisine imanı ne kadar çok ise ,kulunun sadece bir hiç olduğu gerçeğini yaşatır.


            Benlik=ego=ene'nin artışı ve insana yerleşmesi istekler iledir.İnsan istekleri miktarınca benliği vardır.İnsandaki benliğin artışı insanların isteklerin artışına orantılı ise,o zaman egonun azalışı da isteklerin azalışına orantılıdır..Bu gerçeği de,kaldır benliğini aradan ortaya çıksın yaradan hadisine iliştirirsek,insanın istekleri ,Yaradanına perde oluştuyor.Nitekim bizim bu müşahademizi de Hz.Ali'nin ‘ 'Ben,Allah'ı  isteklerimin olmaması ile buldum'sözü doğruluyor.Ahmet er Rufai hz de duasında ‘Allah'ım sen den isteksizliği isterim demesi,Hz.İsa'nın 'Allah'ım benim istediğim değil,senin istediğin olsun’diyerek , kendi isteklerine yüz çevirmesi ,Hz.İbrahim'in ateşe atıldığı zaman kendisini ateşten kurtarmaya gelen Cebrail e yüz cevirip Allah'ın istediğine razı olup ,yanmamak istiyorum dahi demiycek kadar kendi isteğini devreye katmayıp Allah'ın iradesine teslim olması  Hakikat ehlinin Allah'a yakin a ermek için isteklerinden vazgeçtiğinin bir göstergesidir.İsteklerinden kurtulduğun kadar Allah'a yakınsın.İsteklerinden kurtulan benliğinden kurtulmuştur,benliğinden kurtulan da Allah’a yakine ermiştir.


        Aşıklar benliğini Allah için feda ederler,benliğini Allah için feda edebildiğin kadar Aşıksındır.Unutma ki her aşkın bir bedeli vardır.Allah aşkının bedeli ise ,benliğinin hiç oluşunu yaşayıp,Allah indinde yokluğunu idrak etmendir.Aşkının derecesi feda ettiklerin kadardır.Benliğinden ve isteklerinden ne kadar feda edebiliyorsan,O kadar Allah aşkını hak ediyorsun demektir.


              Nasıl koyunlar  kurban olmak için yaratılmışsa,aşıklarda Allah’a kurban olmak için yaratılmıştır.İnsan kendi benliğinin yok oluşunu hakkıyla yaşadı mı kendi varlığında şehid esması açığa çıkar .Şehid esması varlığında açığa çıkan kişi,Allah'ın Zatında,sıfatında,esmasında,fiilinde ortağı bulunmayan Mutlak TEK oluşunun hakikatine  şahid olunur.



              Aşığın son sözü var olan ise ‘var olan yalnız ALLAH imiş sözüdür’.







Eren Şanlı'nın Hiç Aşık Eren ismi ile çıkarmış olduğu Aşkın Miracı Kitabından alıntıdır.Kitabı kitapyurdu.com  ve babil.com gibi internet kitapçılardan sipariş edebilirsiniz,ayrıca kitapçılardan sipariş ile getittirip temin edebilirsiniz.

Hepinize sevgilerimi ve saygılarımı sunuyorum 

Gönlünüze Hürmetlerimle....

Eren Şanlı...


Yorumlar