Aşk Ehli Allah Dışındaki Her Şeyi Kalbinden Atmıştır

            Allahu Teala  Hz.Davut’a vahyetti:’Ya Davut !benim için bir ev boşalt ki orası benim olsun.’        Kaşani bu hadisi şöyle tefsir etti:
            ‘Buradaki evden murat,Davut hz.’nin kalbidir.Evi boşaltmak ise,Davut hz.’nin kalbini masivadan( Allah’ın dışındaki şeylerden) temzilemesidir ki Allahu azimüşşan orada tecelli eylesin.Bir kimse kalp sarayını temizlemek isteyerek yabancılardan emin hale getirmeye azmetmişse,o kimse kalp sarayının kapısını ve pencerelerinin perdelerini kapatması lazımdır.Bu kapı ve pencereler onun beş duyu organıdır.Bu organları her türlü vesvese ve şeytani şeylere kapamak,kalp sarayını tertemiz ve pak olarak Allah’a açmaktır.Tarikatımızın en akıllı ve salim olan kimseleri,halktan kaçıp halvete tecrid olanlardır.Bilhasa genç saliklerin bu sayede halkın şeytani fitnelerinden halas olmaları mümkün olacaktır’.

               Hz.Mevlana buyurmuştur:

      'Akıllı olan kimse oturmak için kuyu dibini seçmiştir.Çünkü gönül Safaları halvetlerdi.Kuyunun karanlığı halkın verdiği karanlıklardan iyidir.Halkın ayağını tutan,Halkla karışıp görüşen,başını kurtaramamış selamete erişmemiştir.
         AŞK ın gıdası,ekmeksiz ekmeğe aşık olmaktır.Aşkında doğru olan kişi ,varlığa bağlanmaz.Aşıkların varlıkla işi olmaz.Onlar ,sermayesiz kar elde edenlerdir.Yüzünü yıkamayan,huri yüzü göremez.
         Canların gıdası,AŞK tır.Ruhun gıdası da açlık.İlim sevgilisi olmak ile alim olmak farklıdır.Nice alimler sadece bilgi hamalı oldular.Sen ilim sevgilisi olmaya bak.Kendini unutursan, seni anarlar.Kul olursan,azat ederler.Midenin hareket ve kuvveti olmasa diş keskin olmaz.Kim yanmayı başarırsa nuru o bulur’.

         Aşk öyle bir haldir ki ,Aşkın lezzetini alan insan Haktan başka her şeye yüz cevirir ve Aşkı yaşamaktan başka bir isteği kalmaz.
           Aşk insanda zuhur ettiği zaman,insanda benlik ve kişilik hali kalmaz.AŞK öyle bir ateştir ki o ateşe dalan her şeyi eritir,hiçleştirir.Aşk ateşinde yanan aşığın benliği Aşka kurban olur.
      Aşkla beraber kişinin benliği eriyip yok olduğu içindir ki kişide istekler kalkar.İnsandaki isteklerin kaynağı ego dur,ego ortadan kalktığında isteklerde son bulacaktır.Aşk zuhur ettiğinde benlik yok olacağından dolayıdır ki benliğin yok olmasıyla da istekler de bitecektir.
        Aşka talip olmak için Hakka adanmışlık şarttır.Aşka talip olan öyle bir adanmışlık halinde olması lazımdır ki Aşk için kendini feda etmek zorundadır.Aşka talip olan kişi dünya evi istekleri olabildiğince bitirmelidir.Aşık öyle bir hale gelmeli ki vuslattan başka hiçbir derdi beklentisi,isteği kalmamalıdır.
            Aşka talip olan kişi bil ki ya Aşkı seçeceksin ya da dünyayı seçeceksin.Kalpte dünya olduğu zaman Aşka yer yoktur. Aşka yüreğine açan kişi bilmeli ki eyer gönülde Aşkın varlığının açığa çıkmasını murat ediyorsa,Kalbinde Haktan başka bir şeye yer vermemesi gerekir.

            Hz.Mevlana buyurmuştur:
           ‘Şunu iyi bil ki,kainatta var olan her şey,sevgilinin tecellisinden ibrarettir,O’nun yarattıklarıdır.O’nun kudretini,yaratma gücünü göstermektedir.Aslında aşık bir perdedir.Var olan,diri olan ancak sevgilidir.Aşık ise ölüdür.Var olan gibi görülen yoktur.Bu hakikati sezemeyen,ilahi aşka meyli,isteği olmayan kimse,kanatsız bir kuş gibidir.Vay onun haline yazıklar olsun ona’.

        Aşığın kalbinde Aşk zuhur etti mi ,orada  Haktan başka bir mevcudat kalmaz.Eyer kişi hem kalbimde Aşk vardır hemde başka bir bir şey derse bu gerçek değildir.Aşk açığa çıktığı yerde Haktan başka bir mevcudat bırakmaz,bu Aşkın kanunudur.
          Aşkın,Aşktan başka bir şeye tahammülü asla yer yoktur.Zaten hakikati itibariyle Haktan başka mevcudat yoktur.Var olan yegane varlık Haktır.Varolan yegane varlık Hak olduğu için kendisine eren kişiye de tekliğini yaşatır.
                Aşk derki benden başkasına bakman haramdır.O yüzden aşık kalbini Aşktan başka bir şeye asla yer vermez.Aşık eyer Aşktan başka bir şeye baktı mı bu bir ihanettir.Hakikatin dışındadır.Aşkı yaşayan kişi Aşkın hakikatiyle yaşayınca Haktan başka mevcudat olmadığı gerçeğini bilir.Mutlak Nur olan Aşka eren kişi Hakkın mutlaklığını yaşar.
     

                MUHİTTİN ARABİ AHADİYET Risalesi eserinde buyuruyor:
         
      ''Zira sen gördüğün bir şeyi yahud bir kimseyi ALLAH Teala’nın gayrı zannedersin;Halbuki o şey ve kimse,ALLAH Teala’nın gayri değildir.Lakin sen onun gayr olmadığını bilmezsin.Sonra sen seni dahi görürsün(var zannedersin),amma sen dahi senin ALLAH’u Teala’nın gayrı olmadığını bilmezsin.Amma ne vakit sana bu sır açılır o zaman sen senin ALLAH’u Telanın gayrı olmadığını anlamış olursun’.
           Ya’ni ALLAH Teala’nın zatından gayrı her şeyin Halik olduğunu zahirde ve batında ALLAH Teala’nın varlığından gayrı bir şey mevcut olmayıp ALLAH Teala’nın ‘La mevcude illa HU’ olduğunu ve ALLAH’ı Teala’nın gayri için helake muhtaç organları ve bölümleri olmadığını görmüş ve anlamış olursun''

              Kamil Velilere göre zaten Allah'ın dışında bir şey yoktur.Yani Allah’ın dışında var sanılan diğer şeylerin kendilerine ait varlığı  zaten yoktur.Dolayısı ile hakikat Allah’ın varlığının dışında bir varlık olmadığı gerçeğidir.
          İslam insanın bilincine hakikat şuurunu işlemesidir.Dolayısı ile insanın Allah’ın dışında olan şeylerin terk etmesi aslında; hakikat de Allah’ın dışında bir şeyin var olmadığını hakikatini bilincinde yaşaması içindir.Zaten Allah’ın varlığı dışında bir şey söz konusu olmadığı için,Allah'ın dışında olan şeyleri terk etmek sadece zannı terbiye etmek içindir.Yoksa zaten Allah’ın dışında bir varlık yoktur ki Allah’ın dışında olan şeyler terk edilsin.Hakikat şuurundan uzaklaşan insan;kendine,insanlara,ve evrene varlık vererek onları hakkın dışında bir şeyler zanneder.Evvel,ahir,zahir,batın O'dur der kuran.Hiç bir şey Allah'tan gayrı değildir.Zaten gayrı kavramı yoktur.
          Şuurun bu zandan kurtulması için, masivayı terk yani Allah’ın dışında olan şeyleri terk etmek öğretisi insanlara öğretilmiştir.Hakikatte zaten Allah‘ın dışında bir şey yoktur.Fakat zan içinde kalan bilincin,Allah’ ın varlığından başka şeyleri var zannetmesi gafletini temizleyebilmesi için ,Allah ‘ın dışında ki şeyleri terk edilmesi gerekir denerek bilincin temizlenmesi murat edilmiştir.
          Allah'ın dışında ki şeyleri terk bahsi hakikate değil,insanın zihninedir.Hakikatde Allah'dan gayri bir şey asla söz konusu değildir.İnsanlarda evrende hakkın varlığıdır.Fakat Allah insanlarla ve evrenle sınırlanmayacak kadar sonsuz ve sınırsızdır.İnsanın HAKKIN varlığı dışında bir şey olmadığını bilmesi,Allah dışında var zannedilen şeyleri(masivayı) terk etmektir.Aşk ise sadece sonsuz sınırsız Tek olan Allah'ın mutlak mevcudiyetinin yaşanması için verilmiş Allah rahmetidir. Bu rahmet ,Allah'ın kendine seçtiğine bahşettiği bir armağandır.




Yazar Eren Şanlı'nın Hiç Aşık Eren ismi ile ile çıkardığı Aşkın Miracı isimli kitaptan alıntıdır.Aşkın Miracı kitabı kitapyurdu ve tüm internet kitapevlerinde mevcuttur, ayriyeten kitapçılardan sipariş edip getirtebilirsiniz.


Cümleten canı gönülden teşekkür eder,sevgilerimi saygılarımı sunarım....

Yorumlar