Allahu Teala Hz.Davut’a vahyetti:’Ya Davut !benim için bir ev boşalt ki
orası benim olsun.’ Kaşani bu hadisi
şöyle tefsir etti:
‘Buradaki evden murat,Davut hz.’nin kalbidir.Evi boşaltmak ise,Davut hz.’nin
kalbini masivadan( Allah’ın dışındaki şeylerden) temzilemesidir ki Allahu azimüşşan orada tecelli eylesin.Bir kimse kalp sarayını temizlemek isteyerek
yabancılardan emin hale getirmeye azmetmişse,o kimse kalp sarayının kapısını ve
pencerelerinin perdelerini kapatması lazımdır.Bu kapı ve pencereler onun beş
duyu organıdır.Bu organları her türlü vesvese ve şeytani şeylere kapamak,kalp
sarayını tertemiz ve pak olarak Allah’a açmaktır.Tarikatımızın en akıllı ve
salim olan kimseleri,halktan kaçıp halvete tecrid olanlardır.Bilhasa genç
saliklerin bu sayede halkın şeytani fitnelerinden halas olmaları mümkün
olacaktır’.
Hz.Mevlana buyurmuştur:
'Akıllı olan kimse oturmak için kuyu dibini seçmiştir.Çünkü gönül Safaları
halvetlerdi.Kuyunun karanlığı halkın verdiği karanlıklardan iyidir.Halkın
ayağını tutan,Halkla karışıp görüşen,başını kurtaramamış selamete erişmemiştir.
AŞK ın gıdası,ekmeksiz ekmeğe aşık olmaktır.Aşkında doğru olan kişi ,varlığa
bağlanmaz.Aşıkların varlıkla işi olmaz.Onlar ,sermayesiz kar elde
edenlerdir.Yüzünü yıkamayan,huri yüzü göremez.
Canların gıdası,AŞK tır.Ruhun gıdası da açlık.İlim sevgilisi olmak ile alim
olmak farklıdır.Nice alimler sadece bilgi hamalı oldular.Sen ilim sevgilisi
olmaya bak.Kendini unutursan, seni anarlar.Kul olursan,azat ederler.Midenin
hareket ve kuvveti olmasa diş keskin olmaz.Kim yanmayı başarırsa nuru o bulur’.
Aşk öyle bir haldir ki ,Aşkın lezzetini alan insan Haktan başka her şeye yüz
cevirir ve Aşkı yaşamaktan başka bir isteği kalmaz.
Aşk insanda zuhur ettiği zaman,insanda benlik ve kişilik hali kalmaz.AŞK öyle
bir ateştir ki o ateşe dalan her şeyi eritir,hiçleştirir.Aşk ateşinde yanan
aşığın benliği Aşka kurban olur.
Aşkla
beraber kişinin benliği eriyip yok olduğu içindir ki kişide istekler
kalkar.İnsandaki isteklerin kaynağı ego dur,ego ortadan kalktığında isteklerde
son bulacaktır.Aşk zuhur ettiğinde benlik yok olacağından dolayıdır ki benliğin
yok olmasıyla da istekler de bitecektir.
Aşka talip
olmak için Hakka adanmışlık şarttır.Aşka talip olan öyle bir adanmışlık
halinde olması lazımdır ki Aşk için kendini feda etmek zorundadır.Aşka talip
olan kişi dünya evi istekleri olabildiğince bitirmelidir.Aşık öyle bir hale
gelmeli ki vuslattan başka hiçbir derdi beklentisi,isteği kalmamalıdır.
Aşka
talip olan kişi bil ki ya Aşkı seçeceksin ya da dünyayı seçeceksin.Kalpte dünya olduğu zaman Aşka yer yoktur. Aşka yüreğine açan kişi bilmeli ki eyer
gönülde Aşkın varlığının açığa çıkmasını murat ediyorsa,Kalbinde Haktan
başka bir şeye yer vermemesi gerekir.
Hz.Mevlana buyurmuştur:
‘Şunu iyi bil ki,kainatta var olan her şey,sevgilinin tecellisinden
ibrarettir,O’nun yarattıklarıdır.O’nun kudretini,yaratma gücünü
göstermektedir.Aslında aşık bir perdedir.Var olan,diri olan ancak
sevgilidir.Aşık ise ölüdür.Var olan gibi görülen yoktur.Bu hakikati
sezemeyen,ilahi aşka meyli,isteği olmayan kimse,kanatsız bir kuş gibidir.Vay onun
haline yazıklar olsun ona’.
Aşığın kalbinde Aşk zuhur etti mi ,orada Haktan başka bir mevcudat
kalmaz.Eyer kişi hem kalbimde Aşk vardır hemde başka bir bir şey derse bu
gerçek değildir.Aşk açığa çıktığı yerde Haktan başka bir mevcudat bırakmaz,bu
Aşkın kanunudur.
Aşkın,Aşktan başka bir şeye tahammülü asla yer yoktur.Zaten hakikati
itibariyle Haktan başka mevcudat yoktur.Var olan yegane varlık Haktır.Varolan yegane varlık Hak olduğu için kendisine eren kişiye de tekliğini yaşatır.
Aşk derki benden başkasına bakman haramdır.O yüzden aşık kalbini Aşktan başka
bir şeye asla yer vermez.Aşık eyer Aşktan başka bir şeye baktı mı bu bir
ihanettir.Hakikatin dışındadır.Aşkı yaşayan kişi Aşkın hakikatiyle yaşayınca
Haktan başka mevcudat olmadığı gerçeğini bilir.Mutlak Nur olan Aşka eren
kişi Hakkın mutlaklığını yaşar.
MUHİTTİN ARABİ AHADİYET Risalesi eserinde buyuruyor:
''Zira sen gördüğün bir şeyi yahud bir kimseyi ALLAH Teala’nın gayrı
zannedersin;Halbuki o şey ve kimse,ALLAH Teala’nın gayri değildir.Lakin sen
onun gayr olmadığını bilmezsin.Sonra sen seni dahi görürsün(var
zannedersin),amma sen dahi senin ALLAH’u Teala’nın gayrı olmadığını
bilmezsin.Amma ne vakit sana bu sır açılır o zaman sen senin ALLAH’u Telanın
gayrı olmadığını anlamış olursun’.
Ya’ni ALLAH Teala’nın zatından gayrı her şeyin Halik olduğunu zahirde ve
batında ALLAH Teala’nın varlığından gayrı bir şey mevcut olmayıp ALLAH
Teala’nın ‘La mevcude illa HU’ olduğunu ve ALLAH’ı Teala’nın gayri için helake
muhtaç organları ve bölümleri olmadığını görmüş ve anlamış olursun''
Kamil Velilere göre zaten Allah'ın dışında bir şey yoktur.Yani Allah’ın dışında
var sanılan diğer şeylerin kendilerine ait varlığı zaten yoktur.Dolayısı
ile hakikat Allah’ın varlığının dışında bir varlık olmadığı gerçeğidir.
İslam insanın bilincine hakikat şuurunu işlemesidir.Dolayısı ile insanın
Allah’ın dışında olan şeylerin terk etmesi aslında; hakikat de Allah’ın dışında
bir şeyin var olmadığını hakikatini bilincinde yaşaması içindir.Zaten Allah’ın
varlığı dışında bir şey söz konusu olmadığı için,Allah'ın dışında olan şeyleri
terk etmek sadece zannı terbiye etmek içindir.Yoksa zaten Allah’ın dışında bir
varlık yoktur ki Allah’ın dışında olan şeyler terk edilsin.Hakikat şuurundan
uzaklaşan insan;kendine,insanlara,ve evrene varlık vererek onları hakkın
dışında bir şeyler zanneder.Evvel,ahir,zahir,batın O'dur der kuran.Hiç bir şey
Allah'tan gayrı değildir.Zaten gayrı kavramı yoktur.
Şuurun bu zandan kurtulması için, masivayı terk yani Allah’ın dışında olan
şeyleri terk etmek öğretisi insanlara öğretilmiştir.Hakikatte zaten Allah‘ın
dışında bir şey yoktur.Fakat zan içinde kalan bilincin,Allah’ ın varlığından
başka şeyleri var zannetmesi gafletini temizleyebilmesi için ,Allah ‘ın dışında
ki şeyleri terk edilmesi gerekir denerek bilincin temizlenmesi murat
edilmiştir.
Allah'ın dışında ki şeyleri terk bahsi hakikate değil,insanın
zihninedir.Hakikatde Allah'dan gayri bir şey asla söz konusu
değildir.İnsanlarda evrende hakkın varlığıdır.Fakat Allah insanlarla ve evrenle
sınırlanmayacak kadar sonsuz ve sınırsızdır.İnsanın HAKKIN varlığı dışında bir
şey olmadığını bilmesi,Allah dışında var zannedilen şeyleri(masivayı) terk etmektir.Aşk ise sadece sonsuz sınırsız Tek olan Allah'ın mutlak mevcudiyetinin yaşanması için verilmiş Allah rahmetidir. Bu rahmet ,Allah'ın kendine seçtiğine bahşettiği bir armağandır.
Yazar Eren Şanlı'nın Hiç Aşık Eren ismi ile ile çıkardığı Aşkın Miracı isimli kitaptan alıntıdır.Aşkın Miracı kitabı kitapyurdu ve tüm internet kitapevlerinde mevcuttur, ayriyeten kitapçılardan sipariş edip getirtebilirsiniz.
Cümleten canı gönülden teşekkür eder,sevgilerimi saygılarımı sunarım....

Yorumlar
Yorum Gönder