Hiçliğe Eren Hepliğe Erer


Hiçlik Ve Heplik

İnsanın hiç olması onun hep oluşunu yaşamasıdır aslında.Kişi ne zaman kendi birimsel benliğini hiç olduğu gerçeğini yaşadı işte o zaman hep olma haline erdi.


  Tüm varlığın varlığı An’ın içinde dir.An dedik mi bütün mevcudun varlığını kast ederiz.Bütün mevcut An’ın içinde var olduğundan An’ın varlığına eren kişi Hep olana ermiştir.O yüzden biz An’a bazen hep olmak diye işaret ediyoruz.


  İnsanın bütüne ve bütünselliğe erebilmesi için ,An’a ermesi şarttır.Çünkü bütünün hakikati An’ın varlığında cem olmuştur.


    İnsanın her şeyin varlığı olan An’a erebilmesi için kendi birimsel varlığının hiç olduğu gerçeğinin gerekir.Kendi varlığını ortadan kaldıran insan,Bütünün varlığına ulaşır.


   Resulullah buyurmuştur:Zerre Küllün aynasıdır.


   İnsan kendi zerre olan benlik zannını ortadan kaldırdığında külle yani hep'e ayna olur.O yüzden kendi birimsel benliğinin hiçliğini yaşayan kişide Bütünselliğin varlığı açığa çıkar.O yüzden hiç olmak dan murat ,bütüne ayna olabilmektir.Bütüne ayna oluşu gerçeğini yaşayan  hep olduğu gerçeğini yaşar.


 Kendi benliğinin hiçliğini yaşayan ,AN’a erip miracını gerçekleştirmiştir.


  Hakikatte sadece bütünsellik vardır.Tüm bu butün tek bir yapıdır.Ve mevcudat aslı itibari ile tektir.


Varlık tek olduğundan dolayı ayrı ayrı birimler yoktur.Bizim bilincimizin hakikati evrensel bütünselliktir.İnsan Bütünün hakikati ve orjinidir.Fakat insanın benlik zannında kalması ve bedensellik batağında boğulması onu hakikatinden uzak düşürmektedir.Fakat İnsan ne zaman kendi benliğinin yok olduğu gerçeğini yaşar ve tam anlamıyla hiç olursa,Hep oluşunun hakitini yaşar ve gerçeğe erer.


İnsan hakikatte An yani Noktadır.Hz.Ali buyurmuştur ki ben noktayım. Hz.Ali ben noktayım sözü ile kendisinin bütünün hakikati olduğunu, insanın hakikatinin bütün olduğu ve insanın bütün alemlerin cemi hakikati olduğunu belirtmiştir.İnsan-ı Kamil bütünsel bilincin hakikatidir.Bütün manalar İnsan-ı Kamil'in hakikatinde cem olmuştur.


Aslında biz bütün insanların hakitati bu bütünsellik bilincidir.Fakat Benlik ve bedensellik zannı içerisinde olduğumuzdan dolayı kendi hakikatimizi yaşayamamaktayız.


Bütünsellik hakikatimizi yaşayıp yani aslında her şey yani hep olduğumuz gerçeğini yaşamamız için önce kendi benlik ve bedensellik zannımızdan kurtulmamız gerekmektedir.


Kendi Haktan ayrı görüp varsaydığımız zanni benliğimizden kurtulup kendi benliğimizin hiç olduğu gerçeğine erer isek bütünü seyretme şerefine nail oluruz.Seyrettiğimiz bütünde kendi hakikatimizdir.Unutmayalım ki Allah kendini insanda seyreder.Kendi hakikatine arif olan bu seyrin kervanına katılır.

        Hiçlik makamı aynı zamana Hu makamıdır.Hu yani Zatı Allah tenzihi ile bilinir.Zatı Allah'ın tenzihi ile bilinmesi O'nun hiç bir şeye benzememesi yani hiç bir şekilde bilinemeyeceğidir.O yüzden Mutlak zatı hiç bir yönden bilemeyeceğimiz için mutlak hiçlik diye tarif edilir.O yüzden Hiçliğe eren aslında Zatı Allah'a ermiştir.Hu zamiri ile işaret edilen Zat-ı Allah makamı hiçlik tir.Hiç bir akıl onu kavrayamaz ve idrak edemez.O yüzden onu tanımlayan kelime tanımsızlık,bilinmezlik ve belirsizliktir yani Mutlak hiçliktir. 

        Aslında hiçlik makamların en büyüğüdür.Çünkü Zatı Allah makamıdır.Hu olan Zat-ı Allah'a yani hiçliğe eren ,HU'nun seyrine ortak olur ve Allah'ın sıfatını,esmasını,fiillerini seyreder.

    Hiçliğe eren Allah aynasında Hep'i seyreder,kendini heplik aynasında görür ve bütün varlığın O'ndan O'na olduğunu görür,kendide Hu'dan ayrı olmadığına göre bütün varlığın kendinden kendine olduğunu görür ve Hiçlik Makamında kendi hepliğini seyreder.O yüzden Hiç olan hep olur dense de aslında hiç olan hep olduğu gerçeğini yaşar denilmesi daha doğru olur.İnsan zatı itibari ile heplikten münezzeh ve sıfatı görünüş alanına tenezzülü itibari ile Hepliğin hakikatidir.Çünkü Zatımız Hu ile kaimdir.Hu makamı da ,hiçlik makamıdır,yani hallerin en yücesi....

                Eren Şanlı


Yazar Eren Şanlı'ın Aşkın Resulüne Yolculuk Veysel Karani kitabını ve Hiç Aşık Eren ismi ile çıkardığı Aşkın Miracı kitapları mevcuttur.


 

Yorumlar