Ana içeriğe atla
Hiçleştiğin Kadar Sonsuzluğa Ayna Olursun
ERENLER SONSUZLUĞUN AYNASIDIR
Hiçleştiğin kadar sonsuzluğa ayna olursun
Kur’an-ı kerim de buyurmuştur:
Allah yerlerin ve göklerin nurudur.(Nur suresi) Başka bir ayet de de:’Biz insana şah damarından daha yakiniz’.
Bu iki ayeti gönlünde cem eden insan bilir ki,Yerlerin ve göklerin nuru olan
ALLAH ,insana şah damarından daha yakin ise o zaman yerlerin ve göklerin
varlığı insanın şah damarından daha yakindir.
ŞAH-I VELAYET HZ ALİ buyurmuştur:
‘Sen kendini küçücük bir beden mi zannedersin,Halbuki en büyük alem sende
gizlidir’.
‘Bulunduğumuz alem küçük ,İnsan ise büyük alemdir.
Evrenlerin insanın varlığında oluşu,en boy derinlik olarak değildir.Hakikat de
madde yoktur ,mana vardır.Madde mana nın yansımasıdır.Evrenler hakikatiyle esma
manalarıdır.İnsanda bu sonsuz esma manalarını varlığında açığa çıkartıp
çözebilecek bir beyin üzerine yaratılmıştır.Kamil veli ,evrenlerin manasını
kendi varlığında toplamıştır.
HÜNKAR HACI BEKTAŞ VELİ buyurmuştur:
Adem alem içinde,alem adem içinde
Kur’an- kerim de İnsanın sonsuz sınırsız esma manalarını emanet edildiği fakat
insanların belli kısmı kendi sonsuz esma manaları hakikati yaşayabilmekten gafil
olduğunu azhab suresinin 72 ayetinde açıklamıştır:
‘Muhakkak ki biz o Emaneti (Esmâ şuuruyla yaşamayı), semâlara (benlik
bilincine), arza (bedene) ve dağlara (organlara) önerdik de, onu yüklenmekten
kaçındılar (Esmâ bileşimleri onu açığa çıkarmaya elvermedi); ve ondan
korktular! Onu, İnsan (hilâfeti oluşturan Esmâ mânâlarını açığa çıkarma şuuru)
yüklendi! Muhakkak ki o zâlim (hakikatini hakkıyla yaşamakta yetersiz) ve
cahildir (sınırsız Esmâ'yı bilmede yetersizdir)!’
Azhab suresinin 72. ayetinde açıklanan emanet Allah'ın
varlığı olan sonsuz isimlerinin varlığıdır.Bu emaneti sahiplenen ancak Veli-i
kamil ler dir.İnsanın kendi halifelik sırrından gafil olmasını da kuran insan
zalim ve cahil diye açıklamıştır.
Bütün erenlerin ortak öğüdü dür benlik davasını bırakmak.Gönül kendini benlikle
sınırlamaz ise varlığının sonsuz sınırsız yönünü keşfeder.
Kendini dünya ile
sınırlamak insanın sonsuz sınırsız olduğunun hakikatini unutmasına sebep oluyor.Dünya
senin indinde okyanusunda bir damla dahi değilken,sen dünya ya köle olarak
yaşıyorsun.
Ey gönül bil ki sen hiç bir şeye
ihtiyacı olmayan bir kudretin varlığısın,neden dünyaya köle olarak yaşarsın
ki.İnsan sonsuzluğun nurunun zuhuru olduğu halde neden dünyaya köle olarak
yaşar ki.
Kamil bir veli sonsuzluğun ruhudur.İnsanın hakikati de bu sonsuz mana
okyanusudur.
Hakikati itibari ile
sonsuzluğun zuhuru olan insanın kendi hakikatini bilmeyip kendini küçük bir varlık
sanması,Okyanusun kendini bir balık sanması gibidir.Halbuki sonsuz bir
mana okyanusu iken , kendini okyanus da ki bir balık sanmak kendi
hakikatini bilmeme cehaletinin sonucudur.
Veliler kendi varlığında ki sonsuz mana okyanusuna dalmışlardır.
Kendi sonsuzluğuna ermenin yegane yolu
hiçleşmendir.İnsan hiçleştiği kadar kendi varlığında ki mana sonsuzluğuna
erer.
İnsanın kendi benliğini eritmesi yani yok edip sonsuz manaya erebilmesini
benzetme yaparak anlatmamız gerekirse:
-Buzdan bir insan heykeli düşünün,işte senin benliğini o buzdan heykele
benzetecek olursak senin hakikatini de sonsuz bir okyanusa benzer.Buzdan heykel
senin varsandığın egosal varlığındır,o egosal varlığın olan buzdan heykel in
okyanusa atılıp erimesi ile senin sınırlı varlığın olan benliğin eriyip
okyanusta yok olur, böylece egosal benliğin(buzdan heykel) erimiş yok olmuş ve
yok olup hiçleşmenle sen okyanus olmuşsundur.
Yukarıda ki benzetmemizde anlatmaya çalıştımız gibi egosal benliğimiz olan
sınırlı varlığımız olan bu beden ve benlik i hiçliğe kavuştura bildiğimiz kadar
sonsuz sınırsız olan varlığımızın hakikatine ulaşırız.
Sonsuzluk –sınırsızlık hakikatimize ulaşmamız için sınırlı olan
varlığımız olan benliğimizi hiçleştirmek gereklidir.Teklik hakikatini
yaşayabilmemiz için Sınırlıyız varsayımından kendimizi kurtarıp,sonsuz sınırsız
mana olduğumuz gerçeğinin hakikatine sıçrama yapmamız gerekmektedir.
İnsan sonsuz-sayısız evrenlerin manasal varlığıdır.
Mevlana hz. :’fani dünyadan kendini hiç edebildiğin kadar hep olursun’
demiştir.
İnsan dünyaya kapıldığı kadar, benlik sahibi olur.Dünya evi benliğinin hiç
oluşunu yaşayan kişide,heplik kendisine ayna olarak yansır.O yüzden erenler hep
olabilmek için hiç olmak lazım demişlerdir.
Hiç olabildiğin kadar hepsin.Sınırlı varlığını hiç ede bildiğin kadar
sonsuzluğa ayna olabilirisin.
Sayısız evrenler vardır,her bir evrende kendi içinde sonsuzdur.İnsan ise sonsuz
evrenlerin manasının cemidir.İnsan hiçliğini yaşadıkça sonsuzluğa ayna
olur.İnsan beden ve benlik boyutunda kaldığı için dünya ya köle olarak yaşamını
devam ettirir.Beden ve benlik boyutunda kalan insan sonsuz sınırsız mana
olduğunun hakikatinden perdelenerek yaşar.İnsan benlik ve bedenselliğinin
hiçliğini yaşayınca sonsuz –sınırsız mana okyanusu olduğunun hakikati
kendisine yansır.
Dünya ile kendini sınırlayanlardan değil,varlığının sonsuzluğunu bilerek
hakikatini yaşayanlardan ol!
HİÇ AŞIK EREN( EREN ŞANLI) 'NIN AŞKIN MİRACI KİTABINDAN ALINTI.
KİTAP TÜM İNTERNET KİTAPEVLERİNDE VARDIR.AYRİYETEN KİTAPÇILARDAN SİPARİŞ EDEBİLİRSİNİZ.
Yorumlar
Yorum Gönder